|
Wola Mielecka - Forum mieszkańców Wola Mielecka leży na płaskim obszarze na lewym brzegu Wisłoki, obok miasta Mielec.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wichz Administrator
Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 258 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wola Mielecka
|
Wysłany: Nie 19:55, 15 Sie 2010 Temat postu: Zasady zwrotu podatku VAT za materiały budowlane |
|
|
Tryb postępowania związany z dokonywaniem zwrotu - decyzja o zwrocie
Po złożeniu wniosku organ podatkowy bada, czy osoba fizyczna spełniła warunki do uzyskania zwrotu kwoty podatku VAT. Badaniu podlega w szczególności:
* prawo do lokalu (budynku) mieszkalnego osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot podatku;
* zakres prac wykonywanych przez osobę fizyczną;
* poprawność wystawionych faktur (w szczególności: nabywca usługi lub towaru) oraz jakie pozycje podlegały zgłoszeniu do wniosku o zwrot kwoty podatku VAT. Odliczeniu podlegają bowiem jedynie te towaru i usługi, które przed 1 maja 2004 r. były opodatkowane stawką 7%, a obecnie stawka na te usługi lub towary wynosi 22%. Wykaz takich materiałów określa Załącznik do obwieszczenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie ogłoszenia wykazu materiałów budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są opodatkowane podatkiem VAT
Wniosek dotyczący zwrotu podatku VAT
Zwrot podatku następuje wyłącznie na wniosek osoby fizycznej złożony w urzędzie skarbowym. Ustawa określa, co powinien wniosek zawierać. Osoba fizyczna we wniosku o zwrot podatku VAT powinna m.in. wskazać sposób zwrotu kwot (w kasie, za pośrednictwem poczty, na rachunek bankowy), wykaz przeprowadzonych prac, datę poprzedniego wniosku o zwrot kwot, podpis osoby fizycznej (lub w sytuacji małżonków podpisy obydwu osób).
Ministerstwo Finansów nie ustaliło obowiązującego wzoru wniosku o zwrot podatku VAT. Funkcjonuje jednak wniosek oraz załączniki do niego opracowane przez Ministerstwo Finansów (dostępny na stronie internetowej Ministerstwa: [link widoczny dla zalogowanych]) który spełnia wszelkie wymagania określone w Ustawie:
* WZM-1 - wniosek o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym poniesionych od dnia 01.05.2004 r. oraz załączniki do wniosku:
* WZM-1/A - wykaz faktur i wartości poniesionych wydatków, nieodliczanych w ramach ulg mieszkaniowych,
* WZM-1/B - wykaz faktur i wartości poniesionych wydatków, odliczanych w ramach ulg mieszkaniowych.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|